Hogyan maradhatsz télen is egészséges?

der_juice_blog

Biztosan te is észrevetted már, hogy a téli hónapokban sokkal könnyebben megbetegszel, mint a napfényes nyári időszakban. A hideg és borongós napok kétségkívül negatívan hatnak egészségünkre: a bennünket érő stressz és a tápanyagok hiányának hatására immunrendszerünk nem működik 100%-osan. Mit tehetsz annak érdekében, hogy az idei tél egészségesebb legyen? Íme, néhány tipp, hogy te is energiával telten, kicsattanó egészségben várd a tavaszt!

Táplálkozz változatosan!

Vitalitásunk megőrzéséhez télen is elengedhetetlen a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ügyelj arra, hogy minden étkezésnél legyen a tányérodon egészséges zsírforrás, fehérje és rost is! A megfelelő makróarány megtalálása mellett persze kiemelten fontos a vitaminok és ásványi anyagok bevitele is. Ennek a kulcsa pedig nem más, mint a változatosság. Fogyasszunk télen is sok-sok színpompás gyümölcsöt és zöldséget – nyersen, sütve, párolva vagy akár lé formájában! Érdemes ebben az időszakban extra vitaminpótláson is gondolkozni: a kevesebb napsütés hatására ugyanis a magyar lakosság körében télen általánossá válik a D-vitamin hiány, emellett az immunrendszerünk megfelelő működését cink- és C-vitamin pótlásával is támogathatjuk. A mi Dér Juice tippünk: DÉR Juice Almalé homoktövissel, amelyből egyetlen pohár (250 ml) 200 mg C-vitaminnal látja el a szervezetedet, a homoktövis-tartalomnak köszönhetően E- és A-vitamint, valamint egészséges olajokat (omega-7) is tartalmaz. Tudj meg többet a homoktövis jótékony hatásairól itt.

Aludj téli álmot!

Tévedés ne essék, nem arra biztatunk, hogy ki se bújj az ágyadból egészen tavaszig. Az viszont tény, hogy a sötétebb hónapokban teljesen normális, ha megnövekedik az alvásigényed. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás erősíti a védekezőképességet, jó hatással van a hangulatunkra (ami a depresszióra hajlamosító téli időszakban igen hasznos) és javítja a stressztűrésünket. Egyénfüggő, hogy neked épp mennyi alvásra van szükséged mindennap, de az általában ajánlott 8 óra ezúttal is jó irányadó lehet. A megfelelő minőségű alvás érdekében törekedj arra, hogy mindennap körülbelül ugyanakkor feküdj le és kelj fel, valamint kerüld a képernyőhasználatot lefekvés előtt! További hasznos infókat a pihentető alvásról egy korábbi írásunkban találsz. A mi DÉR Juice tippünk: a DÉR Juice Meggylé természetes melatonintartalmának köszönhetően segít a pihentető alvásban.

Maradj mozgásban!

Az alváshoz hasonlóan a rendszeres testmozgás is jótékonyan hat immunrendszerünk működésére és a hangulatunkra, emellett pedig a hőszabályozásunkra is kedvező hatással van. Ha szeretnénk picit feltekerni testünk termosztátját, akkor a lassú nyújtó gyakorlatok mellett érdemes az erősítő és a pulzusunkat megemelő mozgásformák felé is kacsintgatni. Egy aktívabb jógaóra, súlyzós edzés a nappaliban vagy néhány perc tánc a kedvenc zenénkre azonnal csodákat tesz a hőérzetünkkel és a hangulatunkkal. Ha még ennél is többre vágysz, irány a természet, ahol hatványozottan érezheted a mozgás jótékony hatásait. A mi DÉR Juice tippünk téli sportoláshoz: a DÉR Juice Céklalé almával 70% natúr céklalevet tartalmaz, amely nitráttartalmával javítja az állóképességedet, a benne lévő további ásványi anyagok és vitaminok pedig feltöltenek tápanyagokkal az edzést követően – ezzel segítve a regenerációt. A cékla jótékony hatásairól bővebben itt olvashatsz.

Hidratálj – kívül-belül!

A téli hideg és a száraz levegő gyakran hatással van szervezetünk első védelmi vonalára, a bőrünkre. Ilyenkor kezünk kiszárad, ajkunk kicserepesedik. Érdemes ezért a könnyű, nyári bőrápolási termékeinket gazdagabb összetételű és állagú készítményekre cserélni. Bőrünk egészségét belsőleg is támogathatjuk: a kollagéntermelést elősegítő C-vitamin, a gyulladáscsökkentő ómega-3 zsírsavak, a sebgyógyulást elősegítő cink és a keratintermelést támogató A-vitamin fogyasztását tanácsos ilyenkor előtérbe helyezni.

Rendkívül fontos a téli időszakban a megfelelő mennyiségű folyadék bevitele is, mivel a belső hidratáltság amellett, hogy élettelibbé varázsolja bőrünket, segít a tápanyagoknak eljutni a sejtjeinkhez, szerepet játszik a hőszabályozásban és elengedhetetlen a méregtelenítési folyamatok zökkenőmentes működéséhez. A hidegben azonban gyakran kapjuk magunkat azon, hogy órák telnek el egyetlen korty nélkül. Ahhoz, hogy ilyenkor is elérjük az ajánlott legalább 2 literes folyadékbevitelt, néha megéri apró trükkökhöz folyamodni. A víz mellett fogyasszunk például melengetően langyos teát, fűszeres forralt almát vagy motiváljuk magunkat több folyadék bevitelére ízletes és vitaminokban gazdag adalékmentes gyümölcslevekkel! A mi DÉR Juice tippünk: DÉR Juice Family Narancslé almával, narancsimádóknak kötelező, hűtőben tárolva felbontás után 3 héten keresztül élvezheted a mediterrán narancsos élményeket otthon is.

Reméljük, a fenti tippek segítenek majd abban, hogy kirobbanó formában maradj egészen tavaszig. Ebben szeretnénk még egy kis extra támogatást nyújtani neked. Legújabb, szezonális csomagajánlatunk a cikkben ajánlott termékeket tartalmazza – kedvezményes áron:

Téli feltöltődés csomag

– 4 db 0,75 literes DÉR juice Meggylé

– 4 db 0,75 literes DÉR Juice Almalé homoktövissel

– 4 db 0,75 literes DÉR Juice Céklalé almával

– 1 db 3 literes DÉR Juice Family Narancslé almával

Kosár 0

Iratkozz fel hírlevelünkre és vásárolj

10%

kedvezménnyel!