Északi-parti DÉR Juice túra

Gyakran hallani, hogy ez a nyár más, mint a többi. Itthon utazni biztonságos, kifogyhatatlan kincsek vesznek minket körül csupán egy karnyújtásnyira. Mi, a DÉR Juice-nál évek óta hisszük és valljuk, hogy bármerre is induljunk el az országban, csodákba botlunk. Éppen ezért vagyunk hálásak egyre kiterjedtebb viszonteladói hálózatunknak, ahol jobbnál-jobb, értékesnél értékesebb éttermek, kávézók, pékségek, reggelizők polcain sorakoznak a gyümölcsleveink.

Nincs ez másképp a Balatonnál sem, akár az északi, akár a déli parton járunk, nem kell lemondanunk a kedvenc italunkról.

Nade ha nyár, akkor Balaton, megnéztük, hogyan tudnánk összekötni a kellemest a hasznossal, és körbejártuk a vendéglátóhelyeket, mindenhol ittunk egy jéghideg DÉR Juice-t, most pedig megmutatjuk, mik a mi kedvenc megállóink a Balaton északi partja körül, a teljesség igénye nélkül.

Indulhatunk?

Utazásunkat kezdjük Veszprémben, könnyen elérhető a fővárosból és az országból bárhonnan.

A különleges elhelyezkedésű, a Bakony és a Balaton közé eső város büszke kulturális örökségére. A város a legkisebb területen egy főre jutó legtöbb patakparttal, barokk palotával, dombokkal, lépcsőkkel, sziklákkal és ezredéves történelemmel büszkélkedik.

Utazásunkat egy kora reggeli kávéval kezdjük a főtéren, és még a meleg előtt felmegyünk a veszprémi vár Dnyi-i végén emelkedő 48 méter magas Tűztoronyba, ahonnan pazar kilátás nyílik a városra. Innen egyenesen elsétálunk a Bakonyi Házhoz. Ez a tornácos gyönyörű parasztház a Dunántúl legkorábbi szabadtéri néprajzi múzeuma, kívül belül csodálatos, de a mi kedvencünk a ház kertje és környéke ami ma egyben etnobotanikai oktatókert is.

Megcsodálhatjuk a parasztkertek jellegzetes növényeit, termesztett zöldéségeket, az erdő-mező csodáit, és ritka gyógynövényeket is találhatunk. Ha eleget gyönyörködtünk és már éhesek is vagyunk, irány az Oliva étterem. Végre ehetünk a környék egyik legjobb sült kacsacombjából, amit szalonnás-káposztás dödöllével szolgálnak fel, és már nagyon vágytunk egy jéghideg DÉR Juice-ra is!

Jóllakottan és elégedetten indulunk tovább Balatonalmádiba.

Balatonalmádi strandja nagy kedvencünk, mindig találunk egy kis árnyékot, ahol olvasgathatunk és kicsit megpihenhetünk, egy jó főtt kukoricával, ami pont olyan mint 100 éve. Mert hát lássuk be, a Balaton erről szól: nézni a hatalmas kékséget, és élvezni ahogy a múlt összefonódik a jelennel. Túl nagy a forróság, így vitorlást bérelünk, előtte pedig feltankolunk  Veganeeta vegán finomságaiból és pár üveg DÉR Juice almaléből, amit rengeteg friss mentával és jéggel iszunk majd a hajón. Persze, van aki fröccsöt kér, de hát erre való a vakáció!

Vitorlásunkkal Balatonfüreden kötünk ki, késő délután van, még túl korán a vacsorához, de sosem korán egy klassz frissítő sétához.

Balatonfüred nekünk a nyári Balaton fővárosa. Minden sarkon, minden kis utcában, parkban örömünket leljük, évről-évre találunk valami újdonságot, de a füredi miliő a maga zöld zsalugátereivel, buja növényzetével és illatával önmagában is boldoggá tesz.

Ránk fér egy kis kultúra, ha épp nyitva találjuk, betérünk a Kisfaludy Galériába, ami a Tagore sétány és a hajókikötő mellett áll, kortárs festők, szobrászok és fotóművészek időszaki kiállításaival várja az érdeklődőket. Ha szerencsénk van, a Kisfaludy Színpadon elcsípünk egy kellemes szabadtéri koncertet, ahol rá tudunk pihenni az esti vacsorára. Nincs mese, visszacsábít a part és a naplemente, és megkívántuk az olaszos ízeket is, így az Il LAGO felé vesszük az irányt, tagliatellét és egy hatalmas pepperónis pizzát rendelünk, és megnyugvással konstatáljuk, hogy a szomszéd asztalnál épp DÉR Juice gyümölcslevet fogyasztanak. Mi picit csalunk és a kedvenc nyári long drinkjeinket rendeltük ki, mielőtt elfoglaljuk a szállást és rápihenünk a holnapi folytatásra.

Új nap, új élmények, irány Köveskál! A Káli-medence nagy kedvencünk, heteket tudnánk itt tölteni. Csodás itt autózni, kirándulni, biciklizni, gyönyörű a táj, a kanyargós, mesés utak minden napszakban szemet gyönyörködtetőek, egyszerűen nem lehet betelni a látvánnyal. Már régóta meg akartuk nézni, így elsőként a Szentbékálla melletti Káli Kőtengert látogatjuk meg. A Káli-medence egyik leglátványosabb természeti képződménye, a Balaton-felvidék legjelentősebb geológiai kincse, ami remek program és nagyon könnyen, akár kisgyerekkel is megközelíthető.

Közben igazi nyárközepi forróság köszöntött ránk, és nagyon kiülnénk egy korai ebédre egy árnyékos teraszra. A MIAKŐ sosem okoz csalódást, isteni fogások és italok, mindig pazar kiszolgálás, alig vártuk! Hideg kovászos uborka levest, marhapofát és csülköt rendelünk friss lecsóval. A Káli-medencei borok házában nem meglepő, hogy isteniek a borok, így kő-papír-ollóval eldöntöttük ki legyen a sofőr, egyikünk csodás fehérbort, másikunk 100%-os DÉR Juice Meggylevet rendelt. Szerencsére mindenki jól járt.

Nem sietünk sehová, kényelmesen élünk, és ha lehet egy DÉR Juice-tippünk, minden utazónak ezt ajánljuk. Utazni rugalmasan, minden részletre figyelve, megélve a pillanatot, csak kényelmesen szabad, különben nem mi faljuk az élményeket, hanem ők falnak fel minket.

Kényelmesen átutazunk Tihanyba, ahol eszünk egy levendulás fagyit, és megcsodáljuk a kilátást. A Tihanyi-félsziget minden apró részlete képeslapra való, a kötelező látnivalókat talán mindenki ismeri, de a Belső-tó nyugalma mindig hatással van ránk. Hatalmas séták, gyalogtúrák, csónakázás vagy csak egy kis pihenés a mesébe illő kis faluban, Aszófőn. Ezt a kört jártuk most be és mivel szeretünk kényelmesen utazni, és mert megérdemeljük, beülünk a Múzeum Kávézóba és felfrissülünk egy kis DÉR Juice-zal is, mielőtt kipihenve hazaindulunk a naplementében.

Mi nagyon élveztük az elmúlt pár napot, reméljük, hogy sikerült néhány hasznos ötletet adnunk egy kényelmes, napsütötte, nyári balatoni kiruccanásra.

Kosár 0

Iratkozz fel hírlevelünkre és vásárolj