Kezdőlap Blog Az uzsonnás dobozok titkai

Az uzsonnás dobozok titkai

2020. 09. 29.
Az uzsonnás dobozok titkai

„Muti az uzsonnás dobozod, és megmondom ki vagy!” - hangozhatna a mondás, ha létezne ilyen. De mivel sem dietetikusok, sem pedig családterapeuták nem vagyunk, elég, ha a saját élelmiszerraktárunkkal vagyunk tisztában. Szeptemberben becsöngettek, és a sulibüfé polcai adalékanyagokban gazdag, ízfokozóval túltengő finomságoktól roskadoznak. Bár, a gyerekek számára vonzó a csoki és a nyalóka, érdemes tudatosabban felkészülni a kicsik táplálására. Létezik néhány olyan finomság, ami jó kompromisszum a gyermekünk tápanyagbeviteléért aggódó anyukák és a válogatós gyerekek között. Egy heti uzsitippet gyűjtöttünk össze a számotokra, amelyek garantáltan nem a suli melletti kukában végzik majd.

Szendvics

Szénhidrát, fehérje, rostok és vitaminok emeletes csúcskreálmánya, amiből nem érdemes két ugyanolyat készíteni. Alapszabály, hogy minőségi, adalékmentes alapanyagokból készüljön. Sajt, húsféle, tojás, zöldség, kenyér adják a végtelen variációkat, amit a fejlődő szervezet az egész napos helytállással fog meghálálni.

Müzliszelet

Nem a bolti, cukortól ragacsos változatról van szó, hanem arról, amit némi gabonaféle, méz, aszalt gyümölcs vagy csonthéjas összegyúrásából kapsz. Megengedett némi magas kakaótartalmú csokoládé hozzáadása, hiszen az agyra gyakorolt üdvös hatása bizonyított. Az egész heti adag előre elkészíthető, és a nasit is kipipáltuk.

Joghurt

Ez a szuperélelmiszer a bélflóra legjobb barátja. Persze kizárólag natúr típusú joghurtra gondolunk, nem arra, aminek a csomagolásán kajla eperszemek mosolyognak. Egyáltalán nem szégyen a fagyasztót kinyitni, és némi bogyós gyümölccsel feldobni, ha beköszönt az ősz, ráadásul friss dióval és némi lenmaggal az édesség iránti vágyat is csökkentjük.

Palacsinta

Cukor nélkül éppen olyan finom, mint vele, ráadásul a Nutellánál sokkal menőbb a saját kézműves lekvárunk. A cukrot helyettesíthetjük egy banán belepépesítésével, a sima lisztet zabpehelyliszttel vagy hajdinaliszttel. Egy vadabb verzió szerint sósan is készítheted, és ha némi spenóttal spékeled meg, akkor az utód agyának oxigénellátását is serkentetted.

Saláta

Készülhet zöldségből, de gyümölcsből is, a lényeg, hogy recsegjen, ropogjon és minél színesebb legyen. A derecskei gyümölcsös almáival a színskála több elemét is kipipálhatod, hiszen zöld, piros és vörös színben pompáznak, hála a széles választéknak. A látvány sokat számít a kicsiknél, így ha teheted, tényleg csak szép és friss alapanyagokat használj egy gyerekbarát salátához. Bátran csempészhetsz bele újdonságokat is, például hüvelyeseket, céklát vagy néhány fűszert.

+1 Gyümölcslé

Ha a fenti öt dologból nem mindenre van kapacitásod, akkor a gyümölcslé is szuper tápanyagforrás. Az inzulinszint beállítása szempontjából jó, ha a délelőtti étkek mellé vagy helyett gyümölcslevet fogyaszt a csemete. A derecskei okoskertből származó DÉR Juice gyümölcslevei közt natúr almalé és ízesített almalevek is vannak. A meggy, homoktövis, gyömbér, cékla, bergamott, feketeribizli és az őszibarack nem csak ízükben jó kiegészítők, de a bennük levő vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok is jó löketet adnak egy nehéz, iskolás nap elején. Gyönyörű színükkel és természetes ízükkel a gyerekek számára is vonzóak, ráadásul a 0,33 l-es kiszerelés könnyen elfér a sulitáskában is!

A szeptemberi iskolakezdéssel ismét tudatos szervezői munka vár a szülőkre. Könyvcsomagolás, beszerző körutak, logisztika a különórákra és a mindennapi uzsonna-tízórai kérdésköre is a teendők listáját gazdagítja. Ha nincs időd mintaszülőként bepakolni az uzsis dobozba, akkor nyugodj meg, a gyümölcslé is szuper tápanyagforrás.