Kezdőlap Blog 8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

2020. 01. 21.
8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

Vége az ünnepeknek, de te fáradtabb vagy, mint előtte? Nehezen indulnak a reggelek az új évben? Úgy kell elvonszolnod magad a munkába? A fásultság, a koncentráció- és energiahiány mind a kimerültség tünetei, amelyek fokozottan jelentkeznek a téli hónapokban. Szerencsére több megoldás is létezik, hogy átlendülj ezen az állapoton, amiket most össze is gyűjtöttünk neked a frissen préselt gyümölcslevekkel történő vitaminpótlástól a pihentető alvásig. 

A téli fáradtság már-már ugyanolyan elemi része az évnek, mint az évszakok változása. Évről-évre visszatérnek a hideg hónapok alatt az élet minden területére kiható kimerültség jelei: nehezen indulnak a reggelek, a munkát pedig csak a folyamatos koffein-utánpótlás mellett lehet elviselni. A tavasszal megérkező napsütés és a sok gyümölcs általában segít a kimerültség tüneteinek enyhítésében, de nem kell addig várnod és csöndben szenvedned minden nap a munkahelyeden. Az életmódod tudatos átalakításával elűzheted a kimerültség mumusát és felpörgetheted az életenergiáid: vitaminban gazdag ételek, gyümölcslevek, például almalé fogyasztásával, pihentető alvással és a pszichés feltöltődéssel a hideg hónapokban is megőrizheted aktivitásod és jó közérzeted. Következzenek a legjobb tippek a kimerültség ellen!

8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

1. Tölts időt a szabadban

Az eddig is köztudott volt, hogy a természet feltölti az ember lelki energiatartalékait, a friss levegő pedig a testet regenerálja. Azonban nemrég egy kutatás bizonyítékokkal is alátámasztotta ezt: heti 120 perc a természetben boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá tesz, így kimerültség ellen is jó a természetterápia. Ráadásul nem is kell a legvadabb erdőkre gondolni, a parkban töltött idő is éppen olyan hatásos. Mi például imádunk a télbe borult Derecskei Gyümölcsösben sétálgatni.

2. Napfény járja át a szíved újra

A téli kimerültség egyik oka a kevés természetes napfény. A sötét miatt a szervezet több melatonint termel, ami az elalváshoz szükséges hormon, napközben azonban kifejezetten kontraporduktív a jelenléte. A folytonos ásítozás elkerüléséért engedj be minél több fényt a helyiségbe, ahol tartózkodsz, és napközben is menj ki minél többször.

3. Ügyelj a megfelelő alvásra

A cirkadián ritmus, azaz a napi biológiai órád alapjaiban határozza meg a közérzeted. Az a legjobb, ha minden nap, így hétvégén is, nagyjából ugyanabban az időben kerülsz ágyba, és azonos időben kelsz fel, úgy, hogy nagyjából 8 órát aludtál. Az alvásmegvonás mellett a túlalvás is hozzájárulhat a kimerültség érzéséhez.

8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

4. Felejtsd el a szundi gombot

A kimerültség jól ismert velejárója a nehéz ébredés. Ahelyett azonban, hogy a szundi gombot nyomkodnád, keress egy applikációt, ami rákényszerít a felkelésre. Remekül megalapozza a napodat, ha nem szenvedősen kelsz.

5. Sportolj rendszeresen

A tél a bekuckózás időszaka, azonban fontos, hogy ilyenkor is rendszeresen sportolj, és ne csak január első két hetében legyél lelkes. A sportolás növeli a szerotonin (örömhormonnak is nevezik, hiánya többek között depressziót okozhat) szintet, ami segít a levertség leküzdésében.

6. Tápanyagbevitel okosan

Korábban már írtunk róla, hogy a téli kimerültség ellen milyen ételek és italok pótlásával tudod hathatósan felvenni a harcot. Nagyon jó ebben az időszakban például a gyömbér, a cékla vagy a bergamott fogyasztása, amit akár folyadék formában is bevihetsz a szervezetedbe a DÉR Juice gyümölcslevekkel. 

8 hatékony módszer a kimerültség leküzdésére!

7. Változtass a napi rutinon

Nagyon sokat segít az életenergia visszanyerésében, ha kizökkensz a monoton mindennapokból, és új dolgokat is kipróbálsz. A reggeli munkába menetelt teheted érdekesebbé, ha új útvonalon mész, iktass be extra találkozókat a barátokkal vagy egy-egy kreatív programot! 

8. Hidratálás a kimerültség ellen

Víz, víz, víz – az élet alapja! Ha kevés vizet iszol az fejfájást okozhat, és súlyosbíthatja a kimerültséget. Igyál meg kb. 2 liter vizet egy nap, ami mellé fogyassz gyógynövényből készült teát, vagy DÉR Juice almalevet!

Ne hagyd, hogy a kimerültség elvegye a kedved a téli hónapokban, és vedd fel ellene a harcot tudatosan: sportolj rendszeresen, kirándulj, aludj nagyokat, a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként pedig fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt, igyál elegendő vizet, mellé pedig naponta 1-2 pohár frissen préselt DÉR Juice almalevet!